twolittlestars

Alla inlägg den 26 december 2014

Av twolittlestars - 26 december 2014 01:45

Today's look.

Jag har använt:
- Too Faced shadow insurance primer
- NYX jumbo eye pencil (milk)
- Urban Decay's Naked 2. (Bootycall, foxy, chopper, blackout, busted)
- NYX wonder pencil (light)
- Stila's smudge stick waterproof eyeliner (damsel)
- Maybelline New York's Great Lash lots of lashes mascara
- Anastasia's Brow Wiz (caramel)


Jag skulle kalla detta en ganska klassisk Smokey Eye. Perfekt till ett party eller någon kväll då man vill vara lite extra pimpad. Vill du köra all in, så toppa ögonmakeupen med några vågade läppar. T.ex en stark röd i en fin nyans. Annars är det grymt snyggt med ett nude-läppstift till denna look, det är vad jag tror jag skulle kört på.

Tips: Lägg en liten tejp-bit från slutet av ögat, upp mot ögonbrynet för en skarp & mer dramatisk look. Detta fungerar också super som en hjälp när man lägger eyeliner. Var noga med att jobba in skuggorna ordentligt! Du vill att det ska se smokey ut.

Love,
/F

Av twolittlestars - 26 december 2014 00:59

Hej hej!
Hoppas alla hade en underbar dag igår, det hade i alla fall jag! Mycket glädje och framför allt MYCKET mat. Höll på att spricka när kvällen var över.
En utav mina julklappar innehöll ett MAC läppstift i färgen REBEL, det tänkte jag göra en first impression/review på.

Smink: Läppstift
Märke: MAC
Färg: REBEL
Pris: 200 kr

Detta läppstift kommer inte alla att gilla lika mycket som jag gör eftersom att det är en väldigt speciell färg, nämligen mörk lila med lite röd underton. Personligen älskar jag sånna här lite mörkare färger till vintern och hösten och just REBEL är den perfekta nyansen enligt mig.

Läppstiftet är i finishen "satin" vilket jag tror är samma sak som halv matt med lite glans. Finishen är super fin och lika bra är konsistensen, det är inte för uttorkande eftersom att den inte är matt men den är häller inte för "rinnig" utan bara P E R F E K T. Det är också lätt att applicera utan borste och det ser inte ut att blöda ut i de små linjerna man har runt läpparna. Jag skulle kanske ändå rekommendera att använda läpparna + borste för bästa resultat.
Jag kan värkligen rekommendera detta läppstift till någon som är på jakt efter det perfekta mörka läppstiftet som inte ser för mycket ut.

Ha det bäst nu, ta vara på tiden medan den varar och spendera den med dom bästa. - Ellie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards