twolittlestars

Alla inlägg under mars 2014

Av twolittlestars - 30 mars 2014 15:39

Idag så ska jag dela med mig utav ett av mina favorit smoothie recept. Igentligen är det en juice men kan typ inte stava det såå...(akward)

1 pers
INGREDIENSER:
1 apelsin
1 lime
3-4 dl spenat eller annan sallad
1 grönt äpple
1 mango
2-3 jordgubbar

REDSKAP:
Juicer eller mixer
Glas

HUR MAN GÖR:
Super lätt, det ända du gör är att lägga allt i en mixer eller om du har en juicer så får du ta det lite mer slooow och sen är det bara att du mixar och häller i ett glas!

Du kan såklart ta bort eller lägga till saker till din juice/smoothie så att den blir precis som DU gillar, det hör är bara min personliga smak och den är värkligen super god!

- Ellie<3

Av twolittlestars - 27 mars 2014 21:55

Som ni ser så finns det 2 stycken collage nedan. Det är insperations bilder (det kallas så, vet ej varför) alla bilder har jag hittat på we heart it men du kan säkert hitta liknande på google eller tumblr :) Så när du har tråkigt är det bara att kolla på bilderna och hoppas på att en ny idé föds i ditt huvud! Hoppas iaf att ni tycker om bilderna men nu måste jag sova, night Little stars! - Ellie

Av twolittlestars - 23 mars 2014 15:33

Idag åkte glasögonen på eftersom vi har matte nationella prov imorgon, just nu sitter jag vid bordet och dricker te och kollar på matte filmer/videos. Så typiskt mig att glömma matte boken i skolan så tur att man har en iPad och klassblogg! Igår kollade jag på "jag är nellie" (nellie Berntsson) och hon sa i sin video att hon bloggar 4-5 ggr per dag?! Whuuut?? Lite cray! Många tycker ju att hon är väldigt bitchig och att hon ser så mycket äldre ut en vad hon igentligen gör, visst jag kan hålla med men alla får väll ändå se ut som dom vill eller har jag fel? Tycker att det är sjukt dåligt av folk som ska hata på andra, vi alla är människor och vi måste ta hand om varann. Phu, Deep talk där! :) nu är mitt te slut så jag måste gå och göra lite till! See u litte stars! - Ellie<3

Av twolittlestars - 22 mars 2014 23:31

Visst blev de söta?!
Här kommer receptet:

CUPCAKES:
- 125 g flytande smör
- 1,25 dl strösocker
- 2 medelstora ägg
- 2 dl mjöl och 1 tesked bakpulver
- 2 msk mjölk

~ Arbeta samman smöret och sockret tills blandningen är lätt och luftig. Tillsätt äggen, mjölet, bakpulvret och mjölken. Vispa sedan samman allt tills smeten är slät.

FROSTING:
- Ett paket Philadelfia ost
- Cirka 1 dl florsocker beroende på hur mycket man vill ha och hur stora cupcakes man har. (Vi tog nog lite mindre men våra cupcakes var ganska små)

Så där har ni receptet! Dekorationer är valfritt men vi hittade några jätte söta små choklad hjärtan som vi dekorerade med. Cirka två, tre på varje. Nu ska jag gå och sova för mamma tjatar på mig som nån galning... Ååh. Har träning imårrn så måste ta en buss som går typ tio över åtta :( SKIIIT! Take care little stars!

Xoxo
- Frannie

Av twolittlestars - 22 mars 2014 20:19

Hej little stars! <3

Idag har jag vart busy, busy hela dagen! Fullt upp! Först så som ni kanske redan visste firade jag och Ellie vår bästa kompis Elin eftersom hon fyllde 13 år, med en liten överrasknings fest. Det var drf jag och Ellie hade bakat cupcakes! De blev så goda förresten. Vill ni ha reseptet? Kanske lägger upp det om det är någon som vill det. Sedan efter det så åkte jag hem tillsammans med min söta Felicia och vi målade naglarna, pratade och hade skoooj. Så nu tänkte jag bara visa den enkla lilla nageldesignen jag gjorde och så.

Nagellack:

- MNY color show - Superpower blue
- MNY color show - Gemey Paris

Liten enkel förklaring:
Måla först ett lager med den ljusaste blå färgen (Superpower blue). Låt torka och sedan målar du andra halvan av nageln med den mörkare blå färgen (Gemey Paris). DONE! Lätt som en plätt. Snyggt och vardagligt och passar till många outfits.
XO'S
- Frannie

Av twolittlestars - 22 mars 2014 11:37

Här kommer lite bilder från cupcake baket! Det här är typ 10 gången jag gör detta inlägg och då skulle jag skriva recept men nu blir det inte så! XD här kommer i alla fall bilder!

Av twolittlestars - 21 mars 2014 21:08

Heej!
Nu är det kväll då, vi sitter och kollar på Let's dance och typ instagramar;) Ellies mamma kommer snart och lämnar alla grejer för att sovaöver! <3 it's gonna be a long night peeps! Men bara super kört inlägg, you know! Kommer mer imorgon! Xo's Ellie & Frannie<3

Av twolittlestars - 21 mars 2014 16:47

Halloj little stars!


Nu bloggar vi båda tillsammans och ni kanske ser att vi har ändrat våran design!? Vi kände för lite förändring på bloggen och en ny fräsh design nu till våren. Blev det bra? Any thoughts? Lämmna gärna en kommentar    Idag är det fridayyyy! whoo!    Idag blir det partyyyy, nä... HAHA. Vi sitter här och Frannie är hundvakt så hunden vid namn "Dolce" ligger under bordet och chillar. Dolce betyder söt på italienska btw! Ellie är igentligen hundrädd men dolce är så snäll så det går bara bra. Imårrn fyller en av våra bästa kompisar Elin 13 år så vi ska fira henne lite tillsammans med an av våra andra bästa vänner Felicia. Vi hade tänkt överraska henne lite med cupcakes och gott m.m Ja det var i princip allt vi hade att säga i denna fredagens inlägg! Take care little stars.


xo`s

//Frannie o Ellie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards