twolittlestars

Alla inlägg den 10 december 2014

Av twolittlestars - 10 december 2014 20:15

Onsdag. En sådan där typisk onsdag. Skola, hem och ät, konståkning. Det är kul det. Dagen har varit lite sådär av olika anledningar, ändå helt ok. Fick ett "sämre" betygs-besked vilket var lite, ja jobbiiiigt. Särkilt eftersom att det var i ett ämne jag vet att jag faktiskt är riktigt bra i, och samtidigt vet att det som sänkte betyget var en liten enstaka hörförståelse övning. Just den dagen gick allting sämre en vanligt, man har ju sånna dagar ni vet. Där typ ingenting går som man vill, right? En sådan dag hade jag när jag gjorde den där j***a hörförståelsen...

Betygssystemet nu för tiden tycker jag rent ut sagt, bokstavligt talat, suger. Har man t.ex A i alla moment i ett ämne, men E i ett moment, ja då får man D. Låt mig upprepa. MAN SÄNKER SIG 3 SNÄPP. Liksom va? Det är mänskligt att inte vara bra i ALLT, ingen är perfekt. Det är just därför jag tycker att detta betygsystemet är så himla orättvist uppbyggt! Det är en av många anledningar till att ungdommar är så sjukt stressade idag. Där har vi på riktigt ett problem.

Vi fick fylla i en blankät för inte så länge sedan i skolan, allt med stress som fokus och huvudämne. BRA, tänkte jag. Verkligen. Om du är en elev, lärare eller förälder som läser detta, sluta stressa. Det är viktigt, kroppen mår inte bra av för mycket stress. Att vara lite småstressad ibland är helt ok, men däremot när det börjar bli en negativ stress, det är då det blir dåligt. Kom ihåg, att när det är som mest stressigast i skolan eller på jobbet. Andas.

Det var dagens ord, nu ska jag kolla på Pretty Little Liars "christmas special" och göra en läxa. Har varit sååå exalterad för nya PLL avsnittet, äntligen är det här :*

Puss & hej!
/Frannie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards