twolittlestars

Alla inlägg under mars 2013

Av twolittlestars - 27 mars 2013 07:39

Nu äre onsdag och jag ska gå till skolan alldeles straxt! Blää :( Nä, men imårn får vi ju lov så jag kan väl stå ut lite till! :D Haha Men ni kanske såg mitt förra inlägg om hur man gör sin egen läppscrubb? I sånna fall sorry för att det på nåt konstigt sätt blev dubbla inlägg! Va inte meningen <3 men det här får bli ett kort inlägg!
Ses snart :)
XOXO // Frannie
PS/ inte världens bästa bild men de här e dagens outfit! En lime grön Hollister tröja o ett par militär mörkgröna byxor från typ Lindex!

Av twolittlestars - 23 mars 2013 09:10

Hej hej!
Nu är det Ellie som skriver! Vi har as många följare på våran blogg just nu (tycker jag och Frannie iaf) men igår så var vi hos en i våran klass (Elin) för att hon hade kalas, det var jätte kul! <3 jag hade bara tänkt att upd er lite om vad jag har fått/köpt den senaste tiden!:
Jag har fått en möbel till mitt rum,
Jag har köpt en fundation borste
Jag har köpt/fått 3 läppglans
Jag har fått ett par convers
Jag har fått ett par hollister jeans
Jag har fått en hollister tröja
Jag var fått en ny plånbok!
Det var typ allt jag har fått/köpt på den senaste tiden! Bild kmr, så glöm inte att kolla nedanför! Yey! Puss o kram
//Ellie<3

Av twolittlestars - 22 mars 2013 12:35

Heej! Nu är jag här igen (Frannie)! Idag är jag hemma från skolan för jag har blivit Booomb förskyld :( Så jag tänkte: varför inte muntra upp mig själv med att pyssla lite!? Så idag har jag gjort en egen läpp scrubb och en body butter : -D Så i det här inlägget tänkte jag prata om hur man gör sin egen läpp scrubb^^ Man behöver:
? strösocker
? olivolja (extra virgin)
? Lite aloevera (i tub)
? ett läppbalsam, jag hade lite färg på mitt men det är valfritt!
? honung

Du behöver också:
? en liten burk att ha det i
? någonting att blanda med t.ex juicepinne
? papper
? vanliga matskedar

Så här gör du:
1. häll i alla ingredienser i din lilla burk, (ögonmott)
2. Rör om ordentligt tills du har en ganska jämn "smet" eller va man säger
3. Applicera på dina läppar och skrubba (gnugga) in det i cirka 2 min.
4. Skölj av med vanligt vatten och torka torrt
KLART! <3

Valfritt:
Jag rekommenderar att använda ett läppbalsam efter att du har använt läpp scrubben så att dina läppar fortsätter att återfuktas och va fina! Beroende på vilken läpptyp du har så kan man antingen ha havssalt, salt eller socker. Socker som jag använda var nog den mildaste varianten medans salt och havssalt är en ordentlig läpp scrubb! Om du har sår på läpparna eller de har börjat spricka så att det nästan blöder så råder jag att INTE ta salt eller havssalt varianten för det kan svida rejält! Så ta i sånna fall min variant! Men om ni vill ha en ordentligare läpp scrubb och inte era läppar är såriga eller blöder eller nåt sånt så kan ni ta vilken som helst igentligen! Ni får pröva er fram men här är mina tips :) Hoppas ni gillade inlägget, kommentera nedan om ni vill ha en sådant här inlägg för body buttern också.
Lycka till! <3
PS/ Har fått The Rocket mascaran nu! Asa glad!!
// Frannie


Av twolittlestars - 22 mars 2013 12:35

Heej! Nu är jag här igen (Frannie)! Idag är jag hemma från skolan för jag har blivit Booomb förskyld :( Så jag tänkte: varför inte muntra upp mig själv med att pyssla lite!? Så idag har jag gjort en egen läpp scrubb och en body butter : -D Så i det här inlägget tänkte jag prata om hur man gör sin egen läpp scrubb^^ Man behöver:
? strösocker
? olivolja (extra virgin)
? Lite aloevera (i tub)
? ett läppbalsam, jag hade lite färg på mitt men det är valfritt!
? honung

Du behöver också:
? en liten burk att ha det i
? någonting att blanda med t.ex juicepinne
? papper
? vanliga matskedar

Så här gör du:
1. häll i alla ingredienser i din lilla burk, (ögonmott)
2. Rör om ordentligt tills du har en ganska jämn "smet" eller va man säger
3. Applicera på dina läppar och skrubba (gnugga) in det i cirka 2 min.
4. Skölj av med vanligt vatten och torka torrt
KLART! <3

Valfritt:
Jag rekommenderar att använda ett läppbalsam efter att du har använt läpp scrubben så att dina läppar fortsätter att återfuktas och va fina! Beroende på vilken läpptyp du har så kan man antingen ha havssalt, salt eller socker. Socker som jag använda var nog den mildaste varianten medans salt och havssalt är en ordentlig läpp scrubb! Om du har sår på läpparna eller de har börjat spricka så att det nästan blöder så råder jag att INTE ta salt eller havssalt varianten för det kan svida rejält! Så ta i sånna fall min variant! Men om ni vill ha en ordentligare läpp scrubb och inte era läppar är såriga eller blöder eller nåt sånt så kan ni ta vilken som helst igentligen! Ni får pröva er fram men här är mina tips :) Hoppas ni gillade inlägget, kommentera nedan om ni vill ha en sådant här inlägg för body buttern också.
Lycka till! <3
PS/ Har fått The Rocket mascaran nu! Asa glad!!
// Frannie


Av twolittlestars - 17 mars 2013 14:00

Förlåt att inte jag ( Frannie) eller Ellie har skrivit så mycket på bloggen nu! Jag vet det var ett bra tag sen det kom något inlägg! Men vi ska värkligen försöka att vara mer aktiva från och med nu :) I alla fall. Igår var jag med två av mina bästisar Fanny o Felicia! Felicia hade en tjej middag o jag hade verkligen grymt kul!! Vi åt förrätt, varmrätt och efterrätt... Mums ^^ Vi kollade också på SKYFALL (James Bond) var skit bra! Så nu ska jag alldeles straxt gå till Ellie och vi ska hitta på nåt kul <33
Ha det bra så höra vi!
XOXO
//Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards