twolittlestars

Alla inlägg under maj 2014

Av twolittlestars - 31 maj 2014 18:10

Plockade med mig hem ett par söta sommar sandaler idag på dagens shoppingtur i Täby C. Cute vaa?!

Butik: Din sko
Storlek: 38
Pris: 299kr

Love,
//Frannie

Av twolittlestars - 30 maj 2014 16:39

Bonjour little stars! 

Idag har jag tänkt att göra ett inlägg om vad som finns i min skolväska! Let's start!


Min väska jag har just nu kommer ifrån Accessorize och den är väldigt vårig oc sommrig. Tyvär kan jag inte sätta in en bild i dettra inlägg eftersom att det är något fel men det kanske kommer upp en bild i någon OOTD någon gång. 


Det första jag har i min väska är min franska mapp, musik mapp, SO bok och min kalender. Franska och musik mapparna har jag i väskan hela tiden eftersom att det är saker jag använder nästan hela tiden. Och kalendern för att jag måste veta när jag har läxor och so boken eftersom att jag måste lämna tillbaka den.


Det andra jag ser är mina nyklar och cykel lås. Eftersom att jag cyklar till skolan så måste jag ha ett lås att sätta fast den med och min nyklar för att jag ska kunna komma hem XD.


Sen ser jag handsrpit eftersom att i skolan är ju alla och dete finns säkert många som är sjuka och jag vill hälst inte bli sjuk precis innan vår konserten så därför har jag det.


Sen har jag en sminkväska från kicks med massa touch up grejer i. tex, läppglans, mascara, liten parfym, hand kräm, eye liner och typ plåster!


Sen ser jag min plånbok och ett penfack. Min plånbok har jag eftersom att jag har mina pengar och anat i den. Och penfacket har jag eftersom att ibland kanske man inte har en penna eller om man måste sitta efter skolan och göra läxor så har man pennor i väskan.


Det var typ allt jag har i min väska just nu! Det är ganska svårt at skriva vad man har i sin väska men jag försökte så gott jag kan. Hoppas att du gillar detta inlägg så ses vi i nästa -Ellie<3  



Av twolittlestars - 29 maj 2014 20:36

Hej bästa!

Idag som ni säkert såg i Ellies förra inlägg så har jag och Ellie varit i stan (Gallerian) idag och shoppat lite. Så här kommer en liten Haul på vad jag plockat med mig hem idag :)

1. River Island:
Åhh, först vill jag bara säga att jag ÄLSKAR River Island! De har så snygga kläder, lite annorlunda unika saker vilket faller precis i min smak.

Det jag då köpte där var först en plånbok, jag behövde verkligen en ny och denna var verkligen eye Catching. Såg den på direkten och jag är typ kääär. Det är lite svårt att förklara hur den ser ut så ni får kolla på bilderna nedan! Jag köpte också ett par jätte fina triangel formade örhängen i en nästan neonrosa, fin färg.
Pris: (plånbok) 179kr (örhängen) 19kr

2. H&M:
På hederliga gammla H&M plockade jag med mig en fin somrig klänning hem. Jag vet... Ännu en klänning tänker väl ni. Men JA. Jag älskar klänningar och alla klänningar har sin egen form o färg. Haha. I alla fall så är denna klänning halvkort (ungefär till knäna), den är neonrosa och materialet på klänningen är som räfflat. Banden på klänningen är tjockare en på de flesta klänningar vilket jag gillar och sedan korsar de sig på ett gulligt typ av sätt i ryggen.
Pris: 199kr
Storlek: S

Det var dagens inköp! Ha en fortsatt trevlig kväll finaste så ses vi! Glöm inte att kika på bilderna nedan.
Love's
/Frannie

Av twolittlestars - 29 maj 2014 16:53

heej!

nu kommer ännu ett inlägg! detta kommer vara mina favorit produkter inom skönhet, så jag hoppas att ni kommer gilla det här inlägget!


1. Benefit they're real mascara! den här mascaran är super bra, den sparerar super. den ger volym och den ger längd! det ända negativa jag kan säga om denna mascara är att den är ganska dyr. på Sephora tror jag att den kostar runt 300 men den är värd varje krona!



2. Benefit benetint, posietint och highbeam! Benetint och poisetint är båda läpp och kind stain, Benetint ger en super fin rosig halv röd färg och Posietint ger en rosa kallare ton. båda är super fina att ha på både läppar och kinder. Highbeam är en highlighter som är super fin! Den ger ett jätte fint glow till ansiktet utan att vara för glittrig! Alla produkterna kostar runt 300 kr styck, och ja jag har alla med inte i full stolek.


 

3.Björn axen styling powder! detta är ett torr shampoo som ger jätte fin volym i håret, det ända som är dåligt med denna produkt är att om man har brunt hår så lämnar den håret vitt/grått och man vill inte ha grått hår när man är 13? Det är bra eftersom att det är i sprayform och gör applicering mycket lättare än om man ska ha en burk! Jag vet inte riktigt hur mycket det kostar efter som att jag fick mitt utav mamma. 

 

 

4. Kiko ögonskugga! Detta är en super pigmenterad ögonskugga som är super smooth och jättelätt att arbeta med! Min färg är en mörkbrun färg som är i nummer 123 och den är värkligen super fin som en färg  i globlinjen eller i yttre kanten utav ögat! Jag tror inte att man kan få tag i kiko i sverige förutom att beställa!

 

 

5. mabeyline läppstift! Mabeylines läppstift är super krämiga och sitter på jätte länge! Det läppstiftet jag har heter shocking coral, det är värkligen ett jätte starkt och super fint till sommarn! man kan välja om man inte vill ha så jätte starkt eller om man vill gå all in!

 

 

6.  MAC minerlize skin finish! Detta är en puder foudation som ger lite till medel teckning. Det är även ett mineral puder. Jag brukar använda det antingen för att sätta mitt smnk eller för att bara få lite teckning, en utav mina lifesaver produkter. 

 

 

Detta var några utav mina skönhets favoriter. puss, Ellie


Av twolittlestars - 29 maj 2014 15:20

Heej!
Idag var vi inne i stan, gallerian! Vi hade super mysigt och vi gick in i massa olika affärer, river island omg, dööööör! Den affären är på riktigt världens finaste, jag köpte en tröja därifrån (bild nedan) detta var iallafall bara ett super kort inlägg kommer mer ikväll<3 puss, Ellie

Av twolittlestars - 28 maj 2014 20:12

Heej!
Nu tänkte jag göra ett inlägg om hur du kan få ett tumblr rum! (Det finns ett collage nedan om du inte vet vad det är) så här kommer några tips för att få ditt rum jätte mysigt och super fint!

1. Ha mycket ljusslingor! Som ni ser på nästan alla bilder finns det ganska mycket ljusslingor och det kommer att bli jätte mysigt om du har mycket ljus och speciellt ljusslingor.

2. Ha mycket bilder upp hängda på väggarna! MYCKET BILDER! Du kan ta bilder med dina vänner eller från nätet/tidningar!

3. Sätt upp qoutes (stav) alltså jag vet inte riktigt vad det heter på svenska men meningar som typ betyder något? Makes no senes;) det har många utav tumblr rum och jag tycker att det blir super mysigt!

4. Sätt möbler nära varandra efter som att det blir mycket mysigare och mycket mer tumblr!

Det här var inte så jätte många tips men lite iallafall, och jag hoppas att jag har hjälpt någon av er som vill ha ett tumblr rum eller någon som ska göra om sitt rum! Puss, Ellie<3

DIY
Av twolittlestars - 28 maj 2014 19:15

Hej little stars!

Nu är jag tillbaks med ännu ett mumsigt recept som passar perfekt till en varm sommardag. Jag kan dock inte ta all cred för detta recept eftersom jag faktiskt tog inspiration från en kanal på youtube som heter: stilabebe09. Med de orden sagda, LET'S GOOO!

Ingredienser:
- Vattenmelon
- en halv lime
- Honung (eller socker)

Redskap:
- En mixer
- Några skedar eller gafflar
- En serveringsskål (kopp)
- En bakform

Hur du gör:
1. Börja med att skära upp din vattenmelon i små bitar.

2. Stoppa sedan de i din mixer och pressa din halva lime över vattenmelons bitarna.

3. Tillsätt lite lite honung eller socker till din blandning, jag gick efter ögonmott men jag skulle säga cirka två teskedar (du väljer).

4. Mixa samman alla ingredienser i din mixer och häll sedan upp blandningen i en bakform.

5. Ställ in i frysen och låt stå över natten eller tills blandningen är helt fryst.

6. När blandningen är helt fryst, ta fram en gaffel, eller sked och börja gröpa ur din blandning till en typ av röra så att den blir i "slush form". (Bild nedan)

7. Häll upp din blandning i en valfri mugg eller serveringskopp and you are READY TO GO! (Serveras kall)

Det var detta lilla recept på ett väldigt mumsigt och läskande snack. Men också nyttigt snack. Perfekt nu till sommaren!

Ta hand om er så hörs vi!
Xo's
//Frannie

Av twolittlestars - 27 maj 2014 22:02

Halloj!
Det flesta tycker att springa är ganska tråkigt efter som att man aa bara springer XD så här har jag mina TOP 3 på hur man kan göra en springtur roligt! Enjoy...

1. MUSIK!! Musik gör allt bättre! Det är mycket roligare om du lyssnar på din favorit sång än att lyssna på dina fötter som slår i marken.

2. KOMPIS!! Det är roligare att springa med din bästavän än att springa själv, ni kan prata medans ni springer istället för att bara vara tyst XD

3. SPRING PÅ FINT STÄLLE!! Spring vid vattnet eller i en skog! Det är roligare om man har en din miljö runtomkring sig!

Hoppas att ni kan ta del av dom här tipsen nästa gång ni ska springa! Puss Ellie<3

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards