twolittlestars

Alla inlägg den 15 december 2014

Av twolittlestars - 15 december 2014 21:15

Innan vi vet ordet av är det julafton, right det vet vi alla. Men strax därefter är det också nyår. N Y T T Å R. 2014 är över och nu börjar ett nytt år, 2015. Jag tänker passa på att vända blad nu, få en ny fräsch start och förändra på det dåliga, göra det till något bra istället. Alla de andra åren har jag aldrig riktigt tagit mig an utmaningen när det gäller det här med nyårslöften/mål för kommande året, men till år 2015 nu ska det bli en ändring. Jag har bestämt mig att skriva ett antal nyårslöften, ett antal mål. Inte några som jag vet är omöjliga för mig att uppnå, men några som ändå blir lagom av en utmaning.


1. Kämpa på bra i skolan:

Jag vet att jag redan gör detta. Men jag tänker särkilt på planeringen när man gör läxor samt pluggar inför prov. Jag kom i slutet av detta läsår på en metod som funkade bra för mig. Jag gjorde som ett "pluggshema" varje vecka. Då jag skrev ut dagarna, vilka läxor eller inlämningar jag hade tills vilken dag, och hur jag skulle dela upp mitt pluggande. På så sätt fick jag mycket mer koll och allt blev mer organiserat, så ett tips till er från mig.

Jag har alltid ett så tight schema, fullt upp hela tiden. Så därför ska jag nu under vårterminen satsa ännu lite mer på att planera bättre och kämpa på ännu lite mer i skolan!

2. Äta mer frukt & nyttigt:

Den här punkten ligger det inte jätte mycket av en förklaring bakom igentligen. Jag äter inte onyttigt i vanliga fall, men jag vill helt enkelt bara äta ännu nyttigare. Framförallt mer frukt, suger på att äta frukt.

3. Sova mer: (gå och lägga mig tidigare)

Jag sover för lite. It's a fact. Någonting jag vill få en ändring på 2015. Får se till att lägga upp mina kvällar bättre så jag kommer i säng och får sova så mycket som jag faktiskt behöver. Går jag och lägger mig tidigare, kommer jag upp tidigare, vilket gör att jag slipper stressa ihjäl mig på mornarna, vilket sedan leder till att jag slipper springa till bussen VARENDA morgon. Då menar jag varenda...

4. Stressa mindre:

Bara någonting jag tror att jag allmänt skulle må mycket bättre av om jag slapp. Stressen leder till bara dåligt. Så jag ska verkligen försöka andas, även när jag har som mest plugg och livet är som stressigast.

5. Kämpa på med konståkningen samt fyspassen + klara test:

Kände bara att jag vill ha som mål att fortsätta och satsa när det gäller konståkningen. Köra gärnet på alla träningar och göra mitt bästa för att klara testerna.

Det var mina nyårslöften/mål inför 2015. Vad tror ni, blir det ett bra år? :)

Xoxo,
/Frannie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards