twolittlestars

Alla inlägg under juli 2014

Av twolittlestars - 30 juli 2014 20:47

Så är det bara jag eller är det alltid jätte svårt att veta hur man ska packa när man reser, vad man ska ha med sig, hur man ska tänka smart när man reser så att allt går bra och allting får plats i resväskan eller bara allmänna resetips? Aa, jag vet i alla fall att jag kan sitta och kolla på olika youtube klipp och blogginlägg om resetips och packtips inför min resa bara för att det dels är kul, och för att förbereda ordentligt m.m

Här är mina 5 bästa resetips gällande allt mögligt när man ska resa:

1. Packa lätt:
Försök att alltid packa lätt. Något som jag fortfarande tränar på för fullt, för tro mig det är inte lätt! Oftast packar jag mycket mer än jag behöver och så slutar det med att jag bara använder hälften av min packning. Little goes a long way!

2. Ta med travel size:
Vi har väl alla en massa produkter vi vill ta med oss på resan? Bl.a parfymer, krämer eller smink. Problemet är ju att oftast får man inte plats med alla de produkterna i dess fulla storlek ellerhur? Lösningen är TRAVEL SIZE. Alltså, om du har några små burkar, flaskor eller liknande liggandes hemma och skräpar. Använd dig av de och häll över lite av de produkterna du vill ha med dig. Du kanske har någon stor parfym då vill få med dig, då är det perfekt att hälla över det i en gammal liten flaska! Om du inte har några burkar eller flaskor hemma sedan innan, så finns det lätt att köpa på t.ex H&M, Lindex och på dollar$tore som jag köpte på idag.

3. Håll extra koll på ditt bagage:
Denna punkt är simpel. Det finns mer ficktjuvar en man tror överallt och speciellt på stora flygplatser som man troligen är på om man ska resa. Så håll koll på ditt bagage hela tiden, let the words speak!

4. Förvara ömtåliga saker:
Okej, så denna punkt är också rätt simpel. FÖRVARA & SKYDDA ömtåliga saker. T.ex solbrillor. Hur många gånger har det inte hänt att man förstört eller kanske suttit sig på sina solglasögon p.g.a att man inte förvarat de ordentligt? Jo måånga gånger. Därför är det viktigt att t.ex ha ett glasögonfodral runt om sina brillor.

5. Ta med LADDARE:
Eftersom många (som jag) är rätt beroende av sin mobil. Så rekommenderar jag att ALLTID ta med en laddare dit ni ska resa eller när ni ska resa. IPhones som jag och många andra har laddar ju ut väldigt fort. En av de sämsta sakerna med iPhones faktiskt! Därför kan de ladda ur rätt snabbt och plötsligt. Så ta med laddareee. En lifesaver seriöst?!

Det här var då mina 5 bästa resetips till er! Hoppas ni gillade detta lite annorlunda inlägg så hörs viii <3

Love,
Frannie

Av twolittlestars - 29 juli 2014 19:19

Hej allesammans!

Lite snabbt info i detta inlägg. Som ni för det första vet så är jag i Norrland för tillfället och kommer att vara här i en vecka, (kommer hem nästa måndag). Vi ska först bo hos Fannys morfar och hans sambo tills på torsdag, och sedan ska vi bo hos Fannys mormor resten av dagarna.

Eftersom att jag har abonnemanget 3 på mobilen, så funkar inte min mobil som den ska här uppe då de flesta har tele2. Sms funkar inte, inga signaler går fram när man ringer och då funkar såklart ingen annan surfing på mobilen som t.ex bloggen. Skiit. MEN, Fanny har som tur tele2 så för henne går det att surfa och ringa m.m Därför ska jag få låna hennes mobil för att kunna ringa, sms:a och ofc blogga ;) Vi har ju ingen dator med oss och för tillfället funkar inte Fannys morfars dator häller.

Så meningen med allt detta och det som betyder något för er, är att jag inte kommer att kunna uppdatera lika ofta som jag kan annars. Då eftersom att jag måste låna Fannys mobil där jag inte har några bilder. Men också för att hon måste spara på wi-fi i tel för det finns inget wi-fi här just nu. Men såklart kommer jag att uppdatera så fort jag får tid, d.v.s om Fanny är snäll och lånar ut sin mobil till mig! Så that's that.

Hoppas ni förstår, och hoppas ni kan stå ut den här veckan :/ Take care little stars!

Xxx,
Frannie

Av twolittlestars - 28 juli 2014 17:59

Nu sitter vi med bagage o skit, as taggade på ett rullande tåg. Vi ska nämligen till Norrland. Fanny brukar åka dit rätt ofta, så den här gången släpade hon med sig mig på resan också. Det ska bli sjuukt kul och vi har mycket framför oss. Delvis hälsa på hennes släkt såklart, men också gå på teater, kanske åka in till stan en sväng & såklart badaaa o vara på beachen ;)

Nu sitter vi här på tåget o ska sitta här i typ tre/fyra timmar till. Fanny kom nyss på att hon glömt sin tandborste hemma... Alltså jag är ju skapligt "förvånad" att hon fick med ALLA produkter som behövs, men det viktigaste glömmer hon. Hahah. Men jag ska inte säga något, jag själv har med fyra olika necessärer med olika skönhets produkter, hehe. Det går ingen nöd på oss iaf, var bara lite svårt att få igen resväskan imorse. Men man kämpar ju ellerhur? ;)

Lite "rese låtar" som jag lyssnar på just nu:
- Beating Heart, Ellie Goulding
- Can't get enough, Yeah Boy
- Sour Patch Kids, Bryce Vine
- We Are One, Pitbull
- No Ceiling, Cody Simpson
- Dreaming, Smallpools

Vi hörs gott folk, mot Norrlaand! Weey!
Much love,
Frannie

Av twolittlestars - 26 juli 2014 21:10

Ska vi köra en till läpplördag idag eller vad säger ni? Här kommer lördagens läpplördag, enjoyy :)

Läppprodukt: Läppglans från Hawaiian Tropic, i färgerna Island Berry & Mango Papaya

Fördelar:
- Rätt söta förpackningar
- De har SPF 25
- De återfuktar
- Smakar gott (ja, jag har smakat på de cause i'm fancy)
- Inte kladdigt

Nackdelar:
- Dåligt pigment
- Håller inte alls länge
- konsistensen är lite för rinnig, det ska liksom vara lagom ;)
- Man kan nästan inte se någon som helst skillnad på de olika färgerna. Vilket man absolut ska kunna göra enligt mig.

Sammanfattning:
Det var ungefär lika många fördelar som nackdelar när det gällde dessa läppglans. Men nackdelarna vinner nog endå. Eftersom att de sakerna som ett läppglans i vanliga fall ska vara bra på, var dessa läppglans dåliga på. Som jag sa i fördelarna så är läppglansen absolut inte kladdiga utan väldigt "okladdiga", vilket är bra. Dem är dock lite FÖR rinniga för min smak, de bara glider av & håller inte alls länge på läpparna. De perfekta läppglanset ska vara en blandning av kladdigt och rinnigt. Så pass rinnigt att det inte klibbar fast i håret, men så pass kladdigt att det inte glider av läpparna utan endå håller ett tag. Att det är SPF 25 i läppglansen gillar jag starkt. Men i allmänt så är alltså inte dessa läppprodukter någon höjdare.

Produkt: Hawaiian Tropics läppglans i färgerna Island Berry & Mango Papaya
Köpt: Åhléns
Pris: cirka 60kr styck om jag inte minns helt fel. Kolla upp Åhléns hemsida annars.
HOT or NOT: Not

Hoppas ni gillar dessa läpplördagar med oss, lika detta inlägg i så fall. Ville också bara påminna er om att Elise just nu är i Italien och kommer hem den 6:e Augusti, då börjar hon uppdatera hon med. Till dess får ni stå ut med lilla mig ;)

Love,
Frannie

Av twolittlestars - 26 juli 2014 02:08

Åh vilken mysig kväll jag haft! Eftersom båda mammorna ikväll skulle ut med kompisar, så passade jag och älsklingen Fanny på att ha lite myspys hemma i soffan och delvis ute på stranden!

Vi slappade först lite d.v.s, satt med mobilerna som två osociala små nördar. Sen när vi till slut bestämde oss för att aktivera oss lite cyklade vi ner till stranden för att ta ett snabbt kvällsdopp innan maten.

Det blev också tacos som vi fixade ihop tillsammans med en fet skål med chips och ett fåtal glas iste. SÅ najs endå att bara få vara, att liksom inte ha några måsten. Så måste det få vara ibland, man kan inte stapla upp sitt liv steg för steg, bestämma varje punkt & varje moment som ska bli gjort hela tiden. Något som jag har svårt med ibland, men man lär ju sig. Right?

En kväll med min lilla Fanny blev det i alla fall, en riktigt mysig en! Inga föräldrar som tjatar och inga måsten. De e sommarlov deee ;)

Xxx,
//Frannie

Av twolittlestars - 23 juli 2014 13:04

Klänning: H&M
Halsband: Spanien
Solglasögon: Accsesorize
Läppstift: Rimmel London's Apocalips i färgen Stellar.

Puss på er,
/Frannie

Av twolittlestars - 23 juli 2014 01:15

Så idag tänkte jag testa på den här nya tagen som går runt på youtube just nu, den skapades nyligen av söta itsmelexi1. Den består av 17 frågor så let's just jump right in?!

1. Vilken är din "go-to" produkt för en solkysst somrig look?

Svar: Jag använder inte direkt någon self tanner eller brunkräm m.m, så jag kan inte rekommendera något sådant. Men min go-to produkt som jag använder för en solkysst look är förmodligen min highlighter trio från Loréal Paris.

2. Vilken bra sommar-bok skulle du rekomendera?

Svar: Utan tvekan The Fault In Our Stars (Förr eller senare exploderar jag)! En bok som passar alla. Du skrattar, gråter och blir så fast man kan bli :) Världens grymmaste bok som jag läste ut på bara tre dagar, filmen är lika awsome som boken. Jag läste den på svenska för det var slut på de engelska just då, men jag hade helst velat läsa den på engelska. En must have helt klart!

3. Vilken är din favorit sommar doft detta år?

Svar: Jag är inte helt säker, men jag tror att det måste vara Victoria Secret's body mist i Secret Crush. Den ska dofta 'watery fruits and fresh lily.

4. Solen skiner och det är hög tid för att hitta på något utomhus. Vad gör du?

Svar: Det mest troligaste när jag aktiverar mig utomhus på sommaren är att jag drar ner till beachen och badar. Att bara ligga där på stranden och ta ett dopp lite när man vill är nog bland det bästa jag vet ;)

5. Du går längs trottoaren en dag och din mage börjar kurra. Vad är din go-to sommar mat/snack?

Svar: Ååh. Det varierar som bara den. Kanske en gyros? (Som en grekisk tacos med olika fyllningar i) Svår en ;)

6. Solkräm är alltid viktigt. Men det är ett MÅSTE på sommaren. Vilken är din favorit? (Ansikte, kropp eller båda)

Svar: Alltså, helt ärligt så bryr jag mig inte jätte mycket om just VAD jag har för solkräm på mig. Bara det är solkräm och skyddar ordentligt så är jag liksom nöjd? Haha. Är jag konstig nu?

7. Efter en dag i den varma solen, vad gör du helst för att svalka/ kyla ner dig?

Svar: Jag tar gärna en kall dush. Efter en lång dag på t.ex stranden är man nog varm och svettig. Då är alltid en svalkande dush najs :) Sedan efter det brukar jag gilla att smörja på lite 'after sun lotion' för att svalka ytterligare!

8. Vilken frisyr kör du oftaste på nu under sommaren? (Utsläppt, tofs, fläta e.t.c)

Svar: Oftast när det är varmt ute så brukar jag tycka att det är skönast att bara få bort håret ur ansiktet. Så jag brukar antingen bara sätta upp det i en vanlig häst-svans, eller som nu på senaste tiden har jag gillat att sätta upp mitt hår i en slarvig rätt hög knut/bulle. Kanske också sätta upp luggen lite då och då.

9. Vilket är ditt must-have nagellack i sommar?

Svar: Förmodligen isadoras Scuba blue i nr 757. Så fin havs-blå färg!

10. Ibland känns det skönt att bara chilla hemma i soffan och titta på Netflix. Vilken serie/film kan du rekomendera i sommar?

Svar: När det gäller serier så kan jag som vanligt rekomendera Pretty Little Liars, en all time favorite verkligen. Också Teen Wolf och 90210. Två också grymma serier. Alla finns på Swefilmer, ett tips. En också sjuuukt bra film som alla bara måste se är The Fault In Our Stars. Oj oj oj vad bra den var.

11. Använder du flytande faundation, bb-cream eller tinted moisturizer i sommar?

Svar: Igentligen ingen av de. Försöker låta min hud vila och andas så mycket som mögligt nu under sommaren. Använder concealer när det behövs eller när jag ska ut på stan, vara lite extra fin!

12. De är super ljust och soligt ute. Sträcker du dig efter ett par solbrillor eller en hatt?

Svar: Definitivt mina solbrillor!

13. Vilken är din sommar låt i år?

Svar: Måånga. Kan inte välja bara en! Men tre favvos är Shower- Becky G, Din soldat- Albin. feat Christin Amparo och The love club- Lorde.

14. Har du någon sommar "to do list". I så fall dela med dig av några saker/planer du ska/vill göra?

Svar: Har nog inga direkta måsten den här sommaren, vilket är såå skönt om du frågar mig. Så nej inte direkt faktiskt. Jag ska på måndag till Norrland med älsklingen Fanny om det räknas som en plan? ;)

15. Bikini, tankini eller baddräkt? Visa oss ditt favorit sommar "bad-plagg"!

Svar: Jag älskar min bikini i sommar. Har inte så många men min favvo combo är en nästan shock-rosa överdel från Cubus och en svart underdel från Stadium. Rosa och svart är så snyggt tillsammans tycker jag. Särskilt på badkläder :)

16. Sommar = värme och svett. Det går inte att undvika. Vilken är din bästa "anti svett" produkt?

Svar: Ganska självklart, men en deodorant såklart ;) En bra som funkar för mig är Dove's orginal spray deo som ska hålla i 24h och jag känner att den gör det. STAY FRESH!

17. Sommaren skulle inte vara fulländad utan lite glass?! Om du skulle få skapa din egen glass smak vilken smak skulle du skapa i så fall?

Svar: Oj. Svår jue. Men förmodligen macaron glass! Yum :)

Så det var alla frågor som innehöll i den här tagen! Hoppas att ni gillade detta inlägg eftersom att varken jag eller Ellie i vanliga fall gör så många tags. Glöm nu inte att gilla detta inlägg om ni vill ha fler liknande inlägg.

Xoxo,
Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards