twolittlestars

Alla inlägg under april 2014

Av twolittlestars - 30 april 2014 18:45

Heeloo!
Idag så kommer ju alla maj brasor tändas! Yeeey! Jag och några kompisar kommer stå vid en brasa och sälja lite fika<3 alla pengar kommer gå till våran klass kassa så det är ju toppen;) jätte kort inlägg men det kommer mer senare, e lite stressad you know! Men pussar o kramar från Ellie<3

Av twolittlestars - 28 april 2014 13:00

Hej mina fina!

Hur mår ni idag? Jag vet inte hur vädret är idag men här i Stockholm är det helt UNDERBART! Såå varmt, typ 21 eller 22 grader här. Sommarvärme på hög nivå!!! Åååh, jag har en otrolig sommar framför mig med massor av grejer. Bland annat ska jag förmodligen följa med en utav mina bästa vänner Fanny till Norrland och hälsa på hennes släkt. Ska bli kul! Sedan ska jag till Blekinge och hälsa på min släkt bland annat mormor! :) Jag ska också straxt efter sommaren i Oktober till U.S.A (NYC)! AHHH! :))

Vi hörs <3
Massor av kramar
/Frannie

Av twolittlestars - 24 april 2014 14:23

Hey little stars!

Här kommer lite 'fashion inspiration' som vi har gjort till er! Det är olika teman på alla collage så på första är temat mintgrön. På andra är temat floral, pastell och vår, men en liten beach twist på det hela. Och på de tredje collaget är det 'Prom looks' alltså till när man har bal. Så hoppas att ni får lite inspiration från de här collaget!

Vissa klädesplagg går inte att få tag på lika lätt som andra men då var tanken att ni kanske hittar något liknande eller att ni får idéer om hur ni kan para ihop lite saker från eran egen garderob ;)
~ Enjoy! ~

PS/
På två av collagen står priserna på plaggen men vi är inte riktigt säkra på de, så dubbelkolla gärna på deras hemsidor m.m

Xo's
//Frannie & Ellie

Av twolittlestars - 22 april 2014 19:21

Hej cuties!

Gud vad varmt det börjar bli, i alla fall här i Stockholm. Som ni läste i Ellies förra inlägg så var det typ 27 grader ute igår och i förr igår. (Stockholm). Sjuuukt! Men så awsome ;)

Åhh vad jag längtar till sommaren. Så mycket roliga saker har jag framför mig. Sol, bad, resor och mycket mer. Men det kommer ett inlägg om det senare så håll utkik. <3

I dagens inlägg tänkte jag blogga lite om mina favvo läppstift just nu till våren samt sommaren. Det är starka ljusa och pigga färger som lätt piffar upp en outfit och som jag är helt IN LOVE med. (Stor lipstick- junkie ifall ni inte visste det). Så kollar ni här nedan så ser ni vilka färger jag tycker mest om just nu.

Tip tuesday:
Det är väldigt inne med oranga färger i olika nyanser på läpparna just nu. Så rensa ut din läppstifts collection och plocka fram de ORANGA färgerna girls. Vill du köra all out på trenderna 2014 så matcha dina oranga läppar med en neutral nude-aktig sminkning och vågade ögonbryn!

De läppstiftet jag visar nedan från Maybelline New York är ett jätte bra exempel på en orange fin färg. Men är du inte en sån person som tycker att du vågar dig på oranga läppar så testa istället ljusa rosa färger som t.ex De läppstiftet från Claudia nedan!

Kram på er <3
//Frannie

Av twolittlestars - 22 april 2014 18:52

Heej! Nu så kommer lite fashion tips inför sommaren och våren! Hope u like! (Jag har skrivit hemsidor som du kan köpa kläderna på vid varje plagg) -Ellie

Av twolittlestars - 21 april 2014 15:17

Jaaaa!! Nu har det ju äntligen blivit "sommar" i Stockholm! Yes!! Det är 28 grader i solen, och typ 15 i skuggan! Jag har solat, och fått fräknar! Det är så himla skämta att man slipper frysa och nu kan man ju oxå ha shorts! Love it....<3 - Ellie
(Bilderna med blommorna är från Kungsträdgården inne i Stockholm)

Av twolittlestars - 20 april 2014 15:23

Här kommer lite saker jag har köpt på en lite längre tid...enjoy!

1. Baby lips, mint frech, 40 kr
2. Tröja Lindex, tokyo, 100 kr
3. Tröja Lindex, never stop dreaming, 125 kr
4. Tröja Lindex, Paris, 100 kr
5. Lösnaglar, H&M, 50 kr
6. Läkerol, TGR, 10 kr

Sen fick jag ju lite grejer på påsken, som tex godis och en bok! <3

Hoppas du gillar inlägget och jag har ju inte gjort ett inlägg på ganska länge;) puss, Ellie

Av twolittlestars - 20 april 2014 15:19

OMG vad varmt det är nu! I alla fall här i Stockhoml, sjukt är vad det är!

Just nu sitter jag vid vattnet (på en badplats) med mina två giiirls Felicia och Elin. Vi solar och hare mysigt ;) ååh, vill ha en bränna. Men jag har alltid så otur med solbrännor för jag blir aldrig lagom brun! Jag blir antingen pytte lite brun så det knappt syns eller illröd som en tomat för jag bränner mig. Haha, kul va?! Hoppas det syns att jag har suttit i solen lite nu rå! Ha en fortsatt bra sommar, nää. I WISH :( Men snartså!

Xo's
- Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards