twolittlestars

Alla inlägg den 21 december 2014

Av twolittlestars - 21 december 2014 00:04

Idag har jag ägnat mig åt att göra ingenting, städa arslet av mig & nu på lördagskvällen baka lite julgodis. Jag tänkte dela med mig av receptet till dessa små underbara Wienernougat-bitar.

Ingredienser:
- 250 g nougat
- 100 g mörk choklad
- 150 g mjölkchoklad
- rostade mandelspån

Du gör såhär:

1. Börja med att bryta ner din ljusa & mörka choklad samt nougat i en glasskål.

2. Smält chokladen i ett vattenbad. Rör om emellanåt och tänk på att alltid se till att det finns vatten i kastrullen under chokladen. Du vill inte ha någon eldsvåda där hemma ;)

3. Medan chokladen smälter, rosta då dina mandelspån. Se till att de blir lätt ROSTADE, och inte brända.

4. När all choklad är helt smält, häll i dina rostade mandelspån & rör försiktigt om.

5. Häll ut smeten på en plåt med bakplåtspapper på.

6. Låt stelna i kylen, cirka 1 h.

7. Skär till sist wienernougaten i små fyrkanter & förvara i en fin liten burk.

K L A R T!

Det var det lilla receptet. De blir verkligen super mumsiga, bäst av allt är de också så lätta och snabba att göra. Så tryck i er och njuuut :* Glöm häller inte att gratta Ellie imorgon (den 21) för då fyller hon 13. Grattis i förskott bae!

Xo's
/Frannie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards