twolittlestars

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av twolittlestars - 30 juni 2014 18:15

Hej allihopa!


Idag hade jag tänkt att göra en DIY på lite saker som man ofta behöver till håret. Jag vet hur det känns att ha gjort en jätte fin håruppsättning och så har man lite småhår som sticker upp och hårsrayen har tagit slut...you don't want to be there, trust me!  Med dessa enkla tips kan vi lösa dom här problemen med saker som ni troligen redan har hemma! 


* HÅRSPRAY * 

Ingridienser: 


- ca 1 dl Vatten

- ca 1/2 dl Socker 

- ca 1 tsk Balsam


Hur man gör: 


- Häll alla ingridienser i en kastrull och värm på låg värme tills sockret och balsamet har lösts upp.

- Häll sedan din hårspray i en sprayflaska och sedan är det bara att använda!



* DETANGLER *

Ingridienser:


- ca 1 dl Vatten

- ca 1/2 dl Balsam

- 1/2 tsk hårolja


Hur man gör: 


- Häll i ditt vatten och balsam i en spray flaska och skaka tills balsamet har blandats med vattnet.

- Häll sedan i din hårolja och skaka. 

Hår oljan och din vätska kommer ite att blandas utan håroljan kommer ligga uppe å topeen utav flaskan, så man måste skaka innan man använder.



* SALTSPREY * 

Ingridienser:


- ca 1 dl vatten

- ca 1/2 dl havssalt (funkar tyvär ej med vanligt)

- lite balsam


Hur man gör:


- Börja med att hälla vattnet och saltet i en kastrull och värm på låg värme tills saltet har lösts upp.

- Häll sedan i en sprey flaska och häll i pytte lite utav balsamt och skaka tills det har kombinertas. 

- Sedan när du använder denna så spreyar du och "trycker" in det i håret så kommer du få beachiga vågor!


Hoppas att ni har uppskattat detta inlägg och att någon iallafall kan få användning för detta! puss, Ellie

DIY
Av twolittlestars - 30 juni 2014 15:31

Hej little stars!
Nu är det måndag och jag tror jag ska hem idag. Jag gör ett snabbt litet inlägg nu om lite hur vi haft det och vad vi gjort.

Så först när vi kom hit till stugan i lördags förmiddag så packade vi upp, Elin visade mig runt och vi bara var. Sedan innan middag lite senare på kvällen tog vi en tur med deras båt, och eftersom att motorn inte funkade fick vi ro vilket... Gick lite si sådääär för mig. Hahah. Jag är förresten här med Elin den bästaa, hennes lillebror Algot och hennes pappa Richard.

Sedan igår (söndag) så badade vi i sjön som ligger några minuter bort från stugan om man går dit så det är niice! Vi hoppade också en massa studsmatta och typ snackade m.m Sen va vi också på Ö & B en sväng och då plockade jag med mig hem lite saker som jag nog visar i en liten Haul när jag kommer hem :) Det är typ det vi har hittat på de här tre dagarna. Idag ska vi fira Elins pappa som fyller år och så!

Det har varit otroligt skönt att bara komma iväg lite som en omväxling och så. Det behövdes! Hoppas ni haft det bra?! Puss på dig Elin om du ser detta, love u!

Love,
Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards