twolittlestars

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av twolittlestars - 19 juni 2014 22:24

Hello!!

Nu tänkte jag göra ett likadant inlägg som Frannie gjorde förut nämligen ett bästa sånger inlägg! Håller värkligen med Frannie om vad hon sa i inlägget före detta, om ni inte har sätt det så tycker jag att ni ska skrolla ned till inlägget: WORDS HURT!

Men på den positiva sidan ska vi snacka mina favvo låtar just nu!

1. Riptide - vance joy

2. Hela huset - Veronica Maggio

3. Habits - Tove Lo

4. Heartache on the big screen - 5 seconds of summer! (Snälla sök på luke Hemmings på google, ni kommer dö ^^)

5. Safe and sound - capital cities

Detta e mina favvo låtar just nu, puss Ellie<3

Av twolittlestars - 19 juni 2014 15:14

Såg nyss en riktigt bra film med Emily Osment i huvudrollen. Den hette cyberbully och handlade om att sprida hat på nätet. Emily, eller då Taylor som hon hette i filmen var en helt vanlig tjej, helt oskyldig. Hon fick i början av filmen en dator i födelsedags present då hon omedelbart började surfa och vara aktiv i olika sociala medier. Hon gick då med i någon sida på nätet där hon helt plötsligt börjar få en massa hat av både personer hon känner och från anonyma och får därmed ta en massa skit och onödigt hat. Hon får taskiga kommentarer och blir kallad saker som hora, ful, gå och dö m.m

Detta i sin tur går så långt att hon gör ett självmordsförsök och mobbarna har en en gång lyckats med att trycka ner henne så pass att hon börjar hata sig själv. Och det var vid den punkten jag verkligen reagerade och tänkte, nej F*N också. Nu har mobbarna verkligen lyckats... En en gång.

Det finns så jäkla många som är utsatta för nätmobbning och har exakt samma problem som den där tjejen! Som tur är har jag klarat mig ifrån "den världen", men jag tycker det är så jävla fegt att sprida hat genom nätet och anonymt till någon som inte har gjort dig något alls?! Till er som kanske läser detta nu och sprider hat på nätet till en oskyldig ELLER skyldig person. Tänk verkligen efter innan ni gör något, publicerar en kommentar på någons sida eller sprider falska rykten eller lögner om någon. Vänd på situationen, hur skulle du som
sitter och sprider hat till någon annan känna om det var du som var utsatt?

Ursäkta för språket i detta inlägg men ååh vad jag blir upprörd på mobbning och nätmobbning, hur faktiskt ett enda ord kan göra så mycket. Jag ser hat som sprids på nätet hela tiden.
Säger bara det, WORDS HURT.

Ps/ Filmen går att se på Swefilmer.com
//Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards