twolittlestars

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av twolittlestars - 30 augusti 2014 23:20

Hej på er :*
Så eftersom att mamman min varit i London i två dagar så plockade hon med sig hem några sminkprodukter till mig. En av de (babylipset) "beställde" jag av henne och Benefit's Gimme Brow ska vi typ "dela på" :)

Jag tänkte i alla fall därför bara dela med mig lite av dessa produkter och göra en first impression på de. Keep in mind att jag fick alla produkter först ikväll så jag kan inte riktigt dra några riktiga slutsatser en.

1. Ett electro Babylips från MNY i färgen Pink Shock:

Produkt:
Så detta Babylips "beställde" jag av mamma, eftersom man inte kan hitta de här i Sverige så tänkte jag att de vore lite kul att äntligen få testa det! :) Jag har ju också hört en de del bra om dem & det är såklart ett +. Mitt Babylips är i färgen Pink Shock.

First impression:
Från det jag har testat på en kväll så verkar detta Babylips bra. Jag ville inte ha det p.g.a återfuktningen eftersom att jag personligen tycker att det inte är Babylips grej. Utan jag köper de p.g.a färgen. Alla har sagt att det ska vara väldigt pigmenterat och pigmenterade saker gillar vi ju right?:)
Nu när jag testat det verkar det ha ett bra pigment och det luktar såå gott. Doften hade jag inte riktigt förväntat mig måste jag säga.

2. Benefit's Gimme Brow i färgen Medium/Deep:

Produkt:
Oj oj oj vad den här produkten är omtalad! A L L A youtubers, bloggare m.m har pratar om denna brynprodukt. Den ska innehålla en massa fibrer och från vad jag har hört är det just det som gör produkten så bra, eftersom man ska få den här fylliga fina looken. Jag har i färgen medium/deep, den funkar men hade jag vart där och valt ut färgen själv hade jag nog valt en nyans ljusare.

First impression:
Som sagt så är det svårt att dra några slutsatser eller så en. Måste ju kolla om den håller hela dagen, om brynen hålls på plats och helt enkelt hur den funkar för mig. Men från vad jag sett så var mitt första intryck när jag testade Gimme Brow, 'Gud vad fylliga ögonbryn man får'! Den fyller verkligen i alla små ställen på brynet som inte har lika mycket färg, hår eller liknande och ger det där lilla extra.

3. Benefit's Bad Gal Lash:

Produkt:
Jag behöver en ny mascara, och det visste mamma om så då var hon så snäll och köpte hem den här till mig. Benefit är mycket billigare där en här vilket är bra. Har igentligen inte så mycket mer att säga om själva produkten, dels eftersom jag inte har hört så mycket om den.

First impression:
Denna mascaran verkar rätt bra. Jag gillar längden, effekten den ger till fransarna, att den är lagom separerande & framförallt volyyymen. Mycket volym, men de är braa. Svart är den också, me like. Det enda jag är osäker på än så länge är att mascara borsten är väldigt stor, lika stor som mitt öga. Vilket gör det mycket svårare att applicera den utan att få mascara på halva ögonlocket. (På bilden nedan har jag tagit bort allt som kom utanför). Eftersom att detta också är en så pass självklar grej för att en mascara ska funka för mig (alltså att applicationen ska funka i sammanhäng med borsten) så spelar detta stor roll när det kommer till vad jag tycker om den. Men we'll see. Jag ska ofc ge den en chans ;)

Jag är jätte exalterad på att få testa dessa produkter lite mer och så får vi se vad som händer och vad jag tycker. Nu blire natti för mig. Behöver sova så trött som jag är...

Natti på er,
Xoxo
//Frannie

Av twolittlestars - 30 augusti 2014 19:37

Heej!
Nu tänkte jag göra ett inlägg på ett nytt nagellack som jag fick utav mamma. Nagellacket är ifrån OPI och heter get your number! Det är utav deras liquid sand nagellack vilket betyder att det är texturerat och känns som "sand" på naglarna! Färgen är super fin och glittrig och bara helt awsome!

Det blev ett kort inlägg men jag kommer göra ett bättre inlägg imorgon! Puss, Ellie!

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards