twolittlestars

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av twolittlestars - 9 augusti 2014 18:49

Vare sig vi vill eller ej så kommer sommaren att ta slut förr eller senare. Hösten närmar sig mer och mer & butiker börjar sakta men säkert ta in mer kollektioner fyllda med höstkläder. Därför har jag skrivit mina tips och tankar på årets höstmode och hur du kan klä dig både trendigt och snyggt nu till hösten 2014 :)

Höstmode 2014:

Material:
Från vad jag har sett ser man mycket ull, kabellstickat, läder, mocka och bomull ute i butikerna och höstkollektionerna.

Trendiga färger:
Det är mycket mörka färger kombinerat med ljusa och starka färger i höst. Tre starka färger som jag sett mycket av har varit rött, gult och oranget. Framförallt rött och gult. Ibland för sig självt men oftast kombinerat med basala klassiska höstfärger som t.ex grått, svart, vitt, mörkrött, mörkgrönt & brunt. Det är dessa färger jag sett mest av.

Plagg:
I nästan varje katalog jag läser ser jag minst tre olika höga boots ihopsatta med andra kläder. Alltså, är det väldigt trendigt i år att ha boots liknande Jonny Bulls & Primeboots. Många boots är höga i ungefär knähöjd men jag ser också den låga modellen en del. Om man inte vill lägga så mycket pengar på ett par stövlar som t.ex de jag nämnde ovan, så finns det liknande varianter på de flesta skoaffärer.

Något som jag också ser mycket av i höstkatalogerna är kavajer. Så mycket kavajer & blusar. Något som jag inte har men som helt klart kommer vara något jag verkligen tänker köpa snart. Så snyggt basplagg att para ihop med typ ett par jeans. Väldigt basic plagg egentligen men så classy, ännu mer classy blir det om man matchar kavajen med lite smycken. Snyggish!

Sista stora trenden jag har lagt märke till är den här klassiska looken då man har en skjorta med krage, under en kabelstickad tröja. Så att kragen på skjortan liksom sticker fram ovanför tjocktröjan. Jag ser det ÖVERALLT!

Tänk på att du lätt kan se både snygg & trendig ut med hjälp av olika basplagg du kanske redan har i garderoben. Para t.ex ihop en gammal t-shirt med en snygg kavaj och ett par boots. Det är snyggt att hålla outfiten simpel med färger så som svart, vit, och grå. Men det blir aldrig fel med en liten färgklick någonstans på din outfit. Att mixa och matcha lite kan aldrig bli fel! Be creative!

Good luck:* Love,
//Frannie

Av twolittlestars - 9 augusti 2014 13:51

Hej little stars!
Idag så täkte jag göra en outfit of the day, eftersom att vi ska fira pappa idag så tänkte jag sätta på mig nått lite mer "annorlunda" som jag inte brukar ha! Enjoy!!

Linne: Lindex
Kjol: H&M
Klocka: guess
Armband: det är igentligen ett halsband som jag virat runt armen!

Det blev iallafall ett litet inlägg? Bättre en ingenting eller hur? Puss, Ellie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards