twolittlestars

Alla inlägg den 1 september 2014

Av twolittlestars - 1 september 2014 19:09

Ja då var det officiellt höst, 1 september idag. Jag varken jublar eller gråter, men en sak kan jag få sörja liite över. Och det är såklart att sommaren 2014 är över, IT'S OVER. *tår*. Neej rå, men det har verkligen varit en utav de bästa sommrarna på länge, en sommar att minnas :) Jag skulle gärna ha sommarlov nån månad till, men och andra sidan har det varit rätt skönt att få lite ordning på dig själv och börja vara organiserad igen. Jag har rätt svårt att bara slappna av och leva i nuet ibland, ta saker som de kommer. särkilt på loven! Men nu är skolan igång igen för fullt och det är ingen ide att deppa ihop för det, nytt läsår, nya tag. Kämpaa!

Nu när "the serious part" av detta inlägg är avklarat så kan vi gå över till andra delen av dagens rubrik. Nämligen min lifesaver produkt nu till hösten.

Detta läppbalsamet "Dr.Lipp", som mamma plockade med sig hem när hon var i London. Denna produkt är igentligen baserad som en "nipple balm" för kvinnor som ammar. Men folk använder den numera som ett läppbalsam, det är inte bara jag utan det står t.o.m på förpackningen. Bara så ni inte tror jag är knäpp, haha ;) Man kan faktiskt använda Dr.Lipp till en hel massa saker. B.l.a såklart som ett intensivt återfuktande läppbalsam, långvarit läppglans, ögonbrynsformning (vax), som en läpp-primer, som ett skimmer på ögonlocket & även som en "sista minuten sko puts".

Lite fakta om själva produkten:

Den här är väldigt omtalad bland makeup-artister eftersom de tydligen ska vara deras "favorite kit essential", mamma har också fått höra just detta av tjejen i butiken hon köpte den på. Dr.lipp ska innehålla 100% naturliga ämnen, så alltså inga tillsatta parfymer eller oljor som inte är speciellt bra för kroppen. Den ska bara vara gjord på organiska naturliga ingridienser och sätt vilket såklart är ett plus.

Mina åsikter:

Jag håller fullkomligt med alla dessa makeup-artister som älskar Dr.Lipp, för den är verkligen grymt bra och värd en medalj. Den återfuktar like heaven, känns otroligt mjuk och härlig på läpparna och man känner hur den verkligen jobbar sig in i läpparna när man har den på. Formulan är rätt tjock så jag skulle rekomendera att ta på den t.ex innan du ska sova på kvällen, så den får värka över natten. Alltså är det här läppbalsamet ingen produkt man liksom har i väskan och bara slänger på sig när man känner sig lite torr sådär.

Betyg 1-5: 5

Ni måste testa Dr.Lipp om ni som mig ofta har problem med torra spruckna läppar. Verkligen en utan mina lifesavers i höst! Jag vet tyvärr inte vart man kan köpa den men om ni googlar på Dr.Lipp så kommer det upp olika förslag på hemsidor man kan beställa den ifrån.

Xo's
//Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards