twolittlestars

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av twolittlestars - 22 maj 2014 21:01

Bonjour people!
Idag tänkte jag gör en rese nödgrejjer (eller vad säger XD) jag åker till Italien i ca 3 veckor snart och tänkte att det var passande med ett litet inlägg om nödvändigheter du kan ha på flygplatsen och på flygplanet! <33

1. Våtservetter, detta är super bra om du blir kladdig utav maten på flygplanet. Couse you Know, Ain't Know body got time for that.

2. Snacks, tillexempel som godis eller en liten påse chips eller nått om du flyger kort så kanske man inte får mat på planet och då är det bra att ha nått litet eget.

3. Hudkräm, åååh! Om någonsin har flugit så vet. I hur torr man blir, super jobbigt. Ta fram din mousturiser och smörj in partierna som är extra torra.

4. Scarf, super bra om det blir kallt efter som man flyger földigt högt upp och det blir kallare ju längre upp mot rymden man kommer. (NO freak här ;) )

5. Bok/musik, om du har tråkigt på planet har du 3 alternativ: Sova, Sitta och kolla på roliga personer/bara kolla rakt fram och lyssna på musik/läsa. Det kommer jag göra på planet efter som att jag älskar att lyssna på musik på plan, jag är så wierd men thats how i am?!


Detta var bara några saker som är viktiga för mig men jag hoppas iallafall att ni uppskattar detta inlägg, puss -Ellie<333

Av twolittlestars - 22 maj 2014 17:24

Hej lovelies!

Ååh idag har varit en helt underbar dag. Det är super varmt här i Stockholm och solen skiner så man blir bländad. 33 grader här i solen!? GOOOSH!

Just därför så har jag hittat på en liten DIY till er till en dag som denna ;) nämligen en DIY "Refreshing Drink" nu till de varma sommardagarna. Enjoy! <3

Kall choklad- milkshake toppat med hallon, vispgrädde och kolasås:

Ingredienser:
- Oboy pulver
- Mjölk (helst grön mjölk)
- Vaniljglass
- Vispgrädde
- Frysta hallon
- Kolasås (valfritt)

Redskap:
- Bunke
- Mixer (t.ex stavmixer
- Mugg/Glas
- Sugrör
- "is mall" (En sån form man häller vatten i och så blir det till is)

Hur du gör:
1. Blanda Oboy pulvret med så mycket mjölk och vaniljglass du vill ha (beroende på om du gillar stark eller kall choklad), och mixa samman allt i din mixer.

2. Häll upp i ett serverings glas.

3. Häll upp din mjölk i "isbits mallarna", låt stå i frysen i cirka 30min. (När du tar ut de blir det som isbitar fast med mjölk istället, så "mjölkbitar".

4. Vispa upp lite av vispgrädden och svirvla ovanpå din drink.

5. Toppa grädden med lite kolasås och dina frysta hallon.

6. Ta ut dina "mjölkbitar ur frysen och ploppa i cirka 2- 4 st i din drink.

Tillsätt några färggranna sugrör AND YOU ARE GOOD TO GO! Awsome va?!

Love,
Frannie

DIY

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards