twolittlestars

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av twolittlestars - 10 maj 2013 16:18

Heeej!
Vet att jag la upp ett inlägg för inte alls länge sen! Men nu så såg jag att vi hade fått en fråga om vi kunde lägga upp ett inlägg på hur man gör en egen body butter! Så här kommer det!
Det du behöver är:
? Ca 1-3 dl cocos fett/smör
? Ca 1/2-1 dl oliv olja
? doft t.ex perfym eller så
Okej så det du ska börja med är att hälla cocos fettet i en METALL burk och smälta det på spisen i ett vatten bad. När allt har smält så häller du i oljan och doften och rör runt noga. Efter du har rört så häller du blandningen i en bunke och ställer in i kylen/frysen tills hela har stelnat. Sen så ska du vispa det med en elvisp tills det har blivit en kräm (hoppas att ni förstår vad jag menar). Sen kan du lägga det i en burk och börja använda! Puss o kram
//Ellie <33333
PS. Förvara din body butter i kylen för att annars så kan den smälta :)

Av twolittlestars - 10 maj 2013 15:56

Hej hej!
Just nu har jag kommit hem från Täby centrum och jag har köpt två nagellack (bild konmer nedan) och en bikini! <3 men ja, just nu så gör jag inget särskilt jag har bara tråkigt...jepp ses imorgon puss!
//Ellie <333

Av twolittlestars - 10 maj 2013 15:56

Hej hej!
Just nu har jag kommit hem från Täby centrum och jag har köpt två nagellack (bild konmer nedan) och en bikini! <3 men ja, just nu så gör jag inget särskilt jag har bara tråkigt...jepp ses imorgon puss!
//Ellie <333

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards