twolittlestars

Alla inlägg den 4 december 2013

Av twolittlestars - 4 december 2013 15:32

Hajhaj little stars! <3 Nu är jag tillbaka igen med den här gången första delen (från Frannie) i vår julserie så kallad: Franel eftersom, Frannie + ellie = Franel ;) I min första del här så får det bli en Christmas must haves. Alltså där jag berättar vilka som är mina "måste ha" produkter nu inför jul samt vintern. Bilder på allt nedan! Så lets get started:

1. En riktigt återfuktande och bra handkräm + kroppskräm. En verkligen "must have" för mig och för de flesta som blir väldigt torra om kroppen på vintern. Nu var det lite svårt för mig att välja bara EN kräm så här kommer tre st som jag tipsar starkt om:

- Hemp hand kräm från the body shop. 'For very dry skin' står det på. Riktigt bra för torra händer. Lukten är dock inte VÄRLDENS godaste men det får man leva med eftersom handkrämen är sjukt bra.

- Eucerin's "smoothing skin balm" för också väldigt torr hud. Denna kan du ta på alla partier du är torr på. Jag brukar ha den på mina läppar (där blir jag väldigt torr) och på små partier där jag är torr som armbågarna. Dock inte så bra att smörja in HELA kroppen med för den är väldigt fet så jag brukar ta på den innan jag ska sova. Finns att köpa på Apoteket.
Fun fact - Denna har de tipsat om i modetidningar :)

- Till sist tipsar jag om Hello Darling som är en kropps kräm från VS. Den luktar grymt gott och återfuktar kroppen väldigt bra. Den ska lukta: White nectarine & peony. Finns att beställa på t.ex hemsidan nordicfeel, FRI FRAKT!

2. Till er där ute som är väldigt torra om läpparna som jag är, att använda en läppscrubb är då ett starkt tips. Jag rekommenderar Lush's läppscrubb i Bubellgum. Den scrubbar bort den döda huden och läpparna blir nya och fräscha! Luktar + smakar också SJUKT gott så det är ett plus. Toppa alltid med ett lypsyl/ läppbalsam efter du har scrubbat. (Bild nedan)

3. Här nedan är mina top favorite lip balms:

- E.O.S lip balm, jag hade mitt i honey suckel (den gröna) men mitt tog slut :(

- Baby lips: Världens sötaste girly läppbalsam med en perfekt tint av färg också. Jag har 2st. Ett i Cherry Me och ett i Pink Punch, men cherry me är min favvo. Det finns också de utan färg, ett tips där du kan beställa dessa är: Craycray.se

- The body shop's Ginger sparkle lip balm. Luktar pepparkaka och är jätte bra!! Passa på att köpa den nu eftersom det är limited edition på de i the body shop's julserie.

Det var nog alla mina Christmas must haves och tips m.m för den här gången! Hoppas att ni kommer gilla vår julserie. Snart andra advent...<3333 Who's excited?! Meeeee
XOXO
- Frannie

Av twolittlestars - 4 december 2013 13:49

Hej little stars! Som Frannie sa så vi vart super dåliga på att blogga på sista tiden! Men nu ska vi köra som attans! Vi funderar på att göra en jul kalender, då kommer det komma upp 1-2 inlägg per dag ända fram till jul med lite tips & ideer! Vill ni? Men här kommer julkalendern nr1 som kommer handla om tips och tricks inför jul! (Bilder på allt finns nere)

1. MYCKET LJUS! Ljus gör ditt hus/rum mycket mysigare och mycket trevligare att vara i! Doftljus är en bra väg att få en god doft i ditt rum också!

2. LJUSSLINGOR! Ljusslingor kan du sätta runt nästan vad som helst! Det får in ljus i ditt rum och gör det gulligt och fint!

3. JULPYNT! Julpynt är en jätte bra sak om du vill komma i ditt christmas mood! Jag ganska många små julpynts grejer runt i mitt rum. Men en sak som jag älskar är min lilla fejk gran! Den är super gullig!

Detta var mina tips hur du kan dekorerna ditt rum till jul! Xxx -Ellie<3

Av twolittlestars - 4 december 2013 12:46

Hej söta! Ååh, jag vet att det var länge sen nu :( Tror det var typ nångon månad eller så sedan sist. Och som det har berott på förut så är det p.g.a skola och brist på idéer att blogga om. Vi har haft säkert minst tre st stora prov sen sist vi hördes... Men nu så är jag sjukt taggad att komma igång igen!! Snart är det 2 advent och julen är snart här :) Idag när jag kommer hem kommer ett inlägg så vi hörs då! Nu börjar matten så, bye så länge! Hoppas ni inte slutat läsa bloggen!
PS/ Gammal bild :)
Xxx

- Frannie

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards