twolittlestars

Direktlänk till inlägg 2 juli 2014

Pesto pasta, snabbt och enkelt!

Av twolittlestars - 2 juli 2014 16:51

Hej allihopa!
Nu är jag hemma igen från min kompis sommarstuga och tänkte komma igång med bloggandet igen! Har haft det grymt kul i helgen och det har varit SÅ nice att få komma iväg lite för omväxlingsskull. Därför tänkte jag nu när jag är hemma som sagt komma igång med bloggandet igen efter min lilla paus där. Och idag kommer ännu ett recept, inte på någon godsak utan på en enkel, snabb och supergod pesto pasta!
Continue reading vetja! :)

Ingredienser: (1 pers)
- Ett paket snabbmakaroner (mina var 'kungsörnens snabbmakaroner')
- Salt
- ICA's pesto paprika (du kan såklart också göra egen pesto)
- Fetaost
- Salami
- Valfi sallad, jag använde mig av ekologisk färdighackad rucola.

Redskap:
- En kastrull med lock
- Bestick samt tallrik att servera på
- En kniv
- En skärbräda
- En timer

Hur du gör:
- Börja med att hälla upp vatten i en kastrull (jag gick efter ögonmott men jag skulle tippa på att det var cirka 2- 3 dl vatten.

- Häll i cirka 1 tsk salt i kastrullen (jag tog lite mindre)

- Häll nu i cirka 3 1/2 dl snabbmakaroner och sätt på spisen på 6 grader (högsta värme på min spis) till och börja med.

- När makaronerna börjar koka sätter du din timer på 3 min, ifall det börjar koka över så sänk värmen några snäpp. (Det ska koka utan lock)

- Häll ut överflödigt vatten ur kastrullen och börja sedan att hälla upp pastan i en skål.

- Börja att blanda i lite av paprika peston i din skål med pastan.

- Rör om.

- Ta fram din skärbräda samt kökskniv och börja med att skära upp fetaosten i små kuber.

- Ta fram din salami eller skinka och bryt sönder den i små bitar.

- Häll sedan i din fetaost och din salami i skålen bland pastan.

- Tillsätt sist lite av rucolabladen och sedan är det KLART!

Nu har du en super god, super lätt och super snabb måltid som passar perfekt som en lagom stor lunch.

Enjoy your meal ;)

Xo's
//Frannie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twolittlestars - 29 december 2014 15:26

Hej little stars!   Okej, nu har vi lite viktig info till er. Det är nämligen så att vi har bestämt oss för att byta bloggportal, något vi har funderat på ett bra tag nu. De gör vi av många olika anledningar. Dels för vi tycker att den bloggplats...

Av twolittlestars - 27 december 2014 23:31


Vad har ni haft för er ikväll? Själv har jag legat och bläddrat runt lite på Michelle Phan's youtube kanal. Jag tycker hon är så jäkla grym, allvarligt talat. Klickade än en gång in på en helt awsome video som hon gjorde för ett tag sedan, den heter ...

Av twolittlestars - 26 december 2014 01:45


Today's look. Jag har använt: - Too Faced shadow insurance primer - NYX jumbo eye pencil (milk) - Urban Decay's Naked 2. (Bootycall, foxy, chopper, blackout, busted) - NYX wonder pencil (light) - Stila's smudge stick waterproof eyeliner (da...

Av twolittlestars - 26 december 2014 00:59


Hej hej! Hoppas alla hade en underbar dag igår, det hade i alla fall jag! Mycket glädje och framför allt MYCKET mat. Höll på att spricka när kvällen var över. En utav mina julklappar innehöll ett MAC läppstift i färgen REBEL, det tänkte jag göra ...

Av twolittlestars - 24 december 2014 16:28

God jul på er alla! Se till att ha en riktig myskväll nu med era nära och kära, tryck i er all mat ni kan på julbordet vetja ;) Julen är ju en sån tid då alla spenderar tid med familj och myser. Men jag tycker ändå att vi nu kring juletid ska tänk...

Presentation


Två official makeup addicts. Vi bloggar mestadels om skönhet men vi skriver också en del mer allmänna inlägg.
Xo's
Twolittlestars (aka Frannie & Ellie)

Kontakt/sponsring: frannieklara@icloud.com eller eliseviola35@gmail.com

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards